اخبار کتابخانه

 

امکان مرور اعلام

امکان مرور اعلام

 مرور اعلام :

منظور از "اعلام" کلیه  افراد شیعی و غیر مسلمان هستند  همچنین فیلسوفان دین و متفکران غربی در زمره این افراد محسوب می شوند(به طور کلی کلیه اشخاص که در آثار به آنها اشاره شده است در مرور اعلام قابل بازیابی هستند)).

با ورود به این بخش، فهرست کلیه اشخاصی که صاحب اثر ، صاحب نظریه ،سخنرانی و..." کلامی " باشند و یا  در آثار الفبا به نحوی به آنها اشاره شده باشد  به ترتیب حروف الفبایی آورده شده است که با کلیک بر روی نام دلخواه می توان به آثار وی دست یافت. این بخش نیز دارای جستجو بوده و از جمله با وارد کردن بخشی از نام یا نام خانوادگی فرد مورد نظر ، می توان، جستجوی  اشخاص را محدود نمود، به عنوان مثال: با درج واژه "طوسی" و زدن دکمه جستجو، " نصیر الدین طوسی،محمد بن محمد" ظاهر می شود.

صفحه اصلی > مروراشخاص > مرور اعلام

 

"چکیده پایان نامه"

"چکیده پایان نامه"

"چکیده پایان نامه" ها افزوده شده

همانگونه که قبلاً اعلام شده بود ، کتابخانه مجازی الفبا در صدد است که کلیه آثار کلامی را در هرشکل نوشتاری و...ارائه نماید.

یکی از انواع آثار کلامی ، پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مرتبط می باشد.

از آنجا که " پایان نامه ها" به شکل ناقص ، در فضای مجازی و پایگاهها وجود دارد ، در ابتدا، تلاش بر این است تا همین موارد ، جمع آوری گردیده و یکجا به مخاطبان ارائه شود ، تا امکان آگاهی بر کارهای تحقیق شده ،فراهم گردد.متعاقبأ و در صو رت رفع موانع حقوقی و همکاری صاحبان پایان نامه ها ، اقدام به نشر محتوای آنها در حدّ مقدور خواهد شد.

برای دسترسی به پایان نامه ها ، کافی است در بخش مرور منبع، وارد شده و منبع پایان نامه را انتخاب کنید ، تا کلیه پایان نامه ها ی با گذاری شده در اختیار قرار گیرد:

 

صفحه اصلی > مرورمنابع > مرور نوع منبع > پایان نامه

راه اندازی امکان جستجو در پایگاه های دیگر فراهم شد

راه اندازی امکان جستجو در پایگاه های دیگر فراهم شد

راه اندازی امکان جستجو در پایگاه های  دیگر فراهم شد

امکان جستجو در پایگاه های زیر از طریق پایگاه کتابخانه مجازی الفبا فراهم گردیده است.( در سایت کتابخانه مجازی الفبا  ازطریق منوی  جستجو  و کلیک روی جستجو درسایر پایگاه ها  این امکان قابل استفاده می باشد.)

-  کتابخانه دیجیتال تبیان

- دبیرخانه کنسرسیوم محتوای ملی

- خانه کتاب

- کتابخانه الکترونیکی شیعه

- کتابخانه مجازی حکمت عرفانی

- کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران

- موسسه تحقیقات رایانه ایی قائمیه اصفهان (کتابخانه قائمیه)

- کتابخانه تخصصی ادبیات

گسترش منابع جستجو در مورد سایر پایگاه ها نیز در دست اقدام می باشد که پس از هماهنگی واجرا، اطلاع رسانی خواهد شد.

راه اندازی دایرکتوری

راه اندازی دایرکتوری

راه اندازی دایرکتوری کتابخانه مجازی الفبا در دستورکار قرار گرفت: 

به منظور جامعیت کتابخانه مجازی الفبا و تأمین هر چه بیشتر نیازمندی مخاطبان ، دایرکتوری الفبا لیب به ارائه خدمت می پردازد:

در این دایرکتوری کلیه پایگاههای مناسب و فعال موجود در فضای مجازی، به صورت پیوسته بررسی شده و پس از انتخاب ، به صورت دسته بندی شده ،تحت عنوان مورد نظر در دایرکتوری جایابی می شود، تا با کلیک برروی آن ، مستقیماً آن پایگاه در دسترس علاقمندان قرارگیرد.

موضوعات دایرکتوری عبارت است از :

-  کتابخانه ها : سایرکتابخانه های موجود در فضای مجازی

-  مجلات: علمی در حال انتشار

-  پایان نامه : پایان نامه های موجود در فضای مجازی (فهرست ،چکیده، احیاناً متن)

-  آرشیو: مجلات قدیمی آرشیو ی

-  وبلاگ و صفحات شخصی مرتبط با موضوع و اندیشمندان مرتبط

-  پرسش و پاسخ های کلامی و عقیدتی

 -  ......................

برای دسترسی به" دایرکتوری" علاوه بر صفحه اصلی از آدرس زیر استفاده کنید:

 

دایرکتوری کتابخانه مجازی الفبا

راه اندازی دانشنامه

راه اندازی دانشنامه

راه اندازی دانشنامه (ویکی ) کتابخانه مجازی الفبا  در دستور کار قرار گرفت :

از آنجا که کتابخانه مجازی الفبا ، ماموریت خود را تبدیل شدن به" پایگاه تخصصی کلام، عقاید و اندیشه دینی" تعریف نموده است، در نظر دارد تا حد امکان کلیه نیازمندیهای جنبی پژوهشگران و مخاطبان فرهیخته خویش را فراهم سازد.

در دانشنامه مورد نظر ، اطلاعات تکمیلی مورد نیاز تهیه و ارائه خواهد گردید. به عنوان نمونه در مورد هر اثرموجود در پایگاه، اطلاعات اضافی: درباره نویسنده و پدید آور ، کتاب یا مقاله یا ....، مفاهیم و کلید واژه های کلامی ، شرح حال متکلمین و شخصیت ها و ..... ارائه خواهد شد به همین دلیل " کتابخانه مجازی الفبا"در نظر دارد در آینده ی نزدیک ( با توجه به چشم انداز و اهداف  خود) دانشنامه ای تخصصی در قالب "ویکی مدیا" راه اندازی کند ولی موقتا و به منظور تامین نیاز فعلی مخاطبان ،"دانشنامه الفبا" را با سه مدخل "اعلام"،"مفاهیم" و "آثار"(که در ساختار کتابخانه مجازی الفبا موجود هست)  ارائه می نماید.

برای دسترسی به" دانشنامه" علاوه بر صفحه اصلی از آدرس زیر استفاده کنید: 

دانشنامه کتابخانه مجازی الفبا

راه اندازی وبلاگ

راه اندازی وبلاگ

وبلاگ رسمی کتابخانه مجازی الفبا راه اندازی شد:

در این وبلاگ کلیه رویدادها ، اخبار فعالیتها، برنامه های آتی و در دست اجراء ، معرفی همکاران ، توضیح و پاسخ درباره برخی پیشنهادها و انتقادات و اظهار نظرها و.. ارائه خواهد شد. از آنجا که صفحه اصلی پایگاه در خور پرداختن به امور جنبی و اطلاعات اضافی نیست، و برخی از مراجعان صرفاً به دنبال اثر و استفاده از آن می باشند و از سوی دیگر ، برخی از مخاطبان مایلند درباره پایگاه بیشتر بدانند، مبادرت به ایجاد وبلاگ رسمی برای کتابخانه مجازی الفبا نمودیم ، تا علاقمندان به آشنایی بیشتر با کتابخانه و اهداف و دست اندرکاران آن با دسترسی به وبلاگ، اطلاعات پیرامونی مورد نیاز را دریافت کنند.

وبلاگ رسمی کتابخانه الفبا، علاوه بر دسترسی از طریق صفحه اصلی ، مستقیماً از آدرس زیر قابل دستیابی است: 

 

وبلاگ کتابخانه مجازی الفبا

همکاری با کتابخانه

همکاری با کتابخانه

پایگاه الفبا در حال حاضر نیازی به کمک مادی ندارد و کلیه هزینه های آن از سوی بانیان و حامیان مالی پایگاه تأمین شده و انشاءالله می شود بنابراین در صورتی که با هدف پایگاه: " ارائه و اشاعه و توسعه فرهنگ اسلامی با محوریت مکتب اهل بیت " و "دسترسی سریع ، آسان و رایگان مخاطبان به محتوا " موافقید، شما هم می توانید به روشهای زیر به گسترش پایگاه کمک کنید:

-معرفی پایگاه به دیگران

-مراجعه به پایگاه به صورت مرتب

- ارائه پیشنهاد درمورد کمبودها و انتقاد نسبت به کلیه موارد کلی و جزئی (شکل و محتوای) پایگاه

- ارائه و ارسال مطلب و محتوای مرتبط با پایگاه :

-در صورتی که در هر یک از زمینه های اطلاع رسانی ، آی تی، نرم افزار، کلام و فلسفه و..... تخصص دارید                                                          می توانید با ارائه مشاوره در زمینه کمبودها و راه حل ها با پایگاه همکاری کنید.

-در صورتی که محتوای اختصاصی در اختیار دارید می توانید با ارائه و ارسال آن به پایگاه در گسترش کمی و کیفی پایگاه کمک رسانی کنید.

-در صورتی که مولف ، ناشر ، محقق و... می باشید می توانید با ارائه و اجازه انتشار آثار خود پایگاه را تقویت     کنید.

 -در صورتی که "پایگاه "و "وبلاگ تخصصی" حاوی محتوای مرتبط با پایگاه دارید می توانید همکاری کنید.

  -در صورتی که دارای" کتابخانه دیجیتال" می باشید می توانید محتوای آن را ( در حوزه مرتبط) در این              پایگاه به اشتراک بگذارید.

 

            -در صورتی که آمادگی برای تولید محتوا دارید می توانید با پایگاه همکاری کنید.

عضو این خبرخوان RSS شوید