معرفی مختصر کتابخانه

کتابخانه مجازی الفبا، پایگاهی غیر انتفاعی ، غیر دولتی وعام المنفعه است که  در سال 1393به صورت داوطلبانه فعالیت خود را درفضای مجازی آغاز کرده است. هدف اصلی این پایگاه ، ارائه و اشاعه و توسعه فرهنگ اسلامی با محوریت مکتب اهل بیت(ع) می باشد.

مخاطبان پایگاه نخبگان فکری و عموم علاقمندان حوزه فکر و اندیشه اند.

در گام اول ، این پایگاه، موضوع

((  کلام و عقاید و اندیشه دینی))

را در دستور کار خود قرارداده و بنا دارد با استفاده از کتب ، مقالات ، مجلات وپایان نامه های علمی و تخصصی ، منابع معتبر را برگزیده و به صورت مجازی تولید و باز نشر نماید.

در ارائه مطالب ، علاوه بر کیفیت محتوا ، دسته بندی مناسب و امکان جستجوی پیشرفته را به نحو مطلوب برای مخاطبان فراهم می سازد.

دسترسی سریع ،آسان و آزاد عموم مخاطبان به مطالب فراهم آمده از اهداف اصلی این پایگاه است.

زبان اصلی پایگاه  در مرحله اول، زبان فارسی و زبان متون و مطالب پایگاه ، فارسی و عربی می باشد.

کتابخانه مجازی الفبا را می توان ((پایگاه  تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی )) دانست که تلاش دارد ضمن استفاده از تجارب و امکانات پایگاههای مشابه، فاقد اشکالات و محدودیت های آنها باشد.

رعایت حقوق و منافع کلیه ذینفعان به صورت متناسب و در محدوده قوانین و مقررات جاری کشور(ماده 33 قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1348،وزارت های  فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری)، خط مشی اساسی این پایگاه می باشد.(چنانچه صاحبان منابع ،اعلام نارضایتی نمایند پس از دریافت مستند مالکیت معنوی بر هر یک از این منابع ، بی درنگ آن منبع حذف و از دسترس کاربران خارج میشود.)

استفاده از کتابخانه مجازی الفبا برای کلیه استفاده کنندگان حقیقی و حقوقی رایگان و با ذکر ماخذ مجاز می باشد.

 

همکاری با پایگاه برای عموم داوطلبان وعلاقمندان، از طریق ارائه انتقادات و پیشنهادات  و نیز ارائه محتوا میسر است.